poniedziałek, 5 maja 2008

Nag-an-eup-sung



Nag-an-eup-sung



Nag-an-eup-sung




Nag-an-eup-sung

Zywe muzeum odtwarzające wiernie dawny styl życia koreańczyków. Są tu wiejskie zagrody, domki z gliny. Można zobaczyć jak pracowali przed wiekami tkacze, kowale, garncarze i inni rzemieślnicy. Są występy, tańce ludowe i parady. Nadal mieszkają w wiosce ludzie, zajmujący się wyrobem i sprzedarzą pamiątek.

Nag-an-eup-sung

Koreańska wioska folklorystyczna z czasów dynastii Joseon.

Korean folk village named Nag-an-eup-sung




Koreańska wiosna



Koreańska wiosna




Turtle ship

Słynny Turtle Ship-statek żółw wodny w Yeosu.
Statek ten został zbudowany ponad czterysta lat temu i bronił Korei przed Japończykami. Według historycznej wiedzy składał się z dwóch pokładów: górny i dolny. Poklad dolny to 24 kabiny maleńkich rozmiarów, w których obecnie umieszczone są manekiny dawnych wojowników demonstrujące warunki ich życia na okręcie. Na górnym pokładzie jest jedenaście dział. Statek posiadał 16 wioseł i dwie drewniane kotwice. Wyglądem przypomina ogromnego zółwia - smoka. Przez otwór głowy zółwia wypuszczano gazy bojowe powodujące zakłopotanie wroga. Statkiem dowodził admirał Yi Sun-Shin, bohater narodowy Korei.

Yeosu-maj 2008r

Yeosu - miasto położone na półwyspie Yeosu, do miasta należy 317 wysp z czego 49 jest zamieszkałych. Ponieważ 26.11.2007 r. miasto zostało wybrane jako organizator wystawy Expo w 2012 r. a konkurowało z naszym Wrocławiem, postanowiliśmy zobaczyć jak wygląda ten kawałek Korei. Dlaczego wygrała Korea a nie Wrocław, samo miasto w sobie , narazie nic specjalnego jak wiekszość koreańskich miast. To była już druga próba Yeosu by zorganizować Expo. Pierwszy raz Korea przegrała z Szanghajem. Koreańczycy uczą się na błędach i kolejną kampanię zorganizowali skutecznie. Największe zrzeszenia biznesowe, rząd i społeczeństwo połączyły siły na rzecz Yeosu. Sami mieszkańcy, prawie 300 osób udało się do Paryża aby dopingować swoje miasto. Liderzy w promocji miasta to prezes Hyundai, prezes Dangwon Enterprise, dyrektorzy z firm Samsung, Kumho Asiana. Prezes Hyundai promował miasto jeżdząc prawie po całym świecie. Zaapelował do pracowników by włączyli się do promocji miasta wykorzystując sieć oddziałów firmy w około 190 krajach na świecie. Tematem przewodnim było "Zycie oceanu i wybrzeża"-to projekt, który porusza zagadnienia związane z globalnym ociepleniem. Co zaoferuje Yeosu gościom Expo, na pewno dogodne warunki dojazdu, autostrady, hotele, liczne atrakcje kulturalne i turystyczne. Jakie korzyści z Expo będzie miało Yeosu-koreańczycy wierzą, że nastąpi rozwój gospodarczy, powstanie 90 tyśięcy nowych miejsc pracy, impreza przyciąnie ok. 8 milionów gości z Korei i zagranicy, rozwinie się znacząco ośrodek morski, infrastuktura zostanie wykorzystana jako baza do rozwoju turystyki, powstaną nowe autostrady, lotniska. Kreatywność i skuteczna promocja to jest to czego zabralo Wrocławowi.