niedziela, 27 listopada 2016

Toshodai-ji temple Nara cz VIII

      Mimo licznych remontów świątynia ta jest przykładem architektury z epoki Nara. Związana z sektą Ritsu.
      Wybudował ją chiński mnich o imieniu Ganjin, który w 759 roku został zaproszony do Japonii przez cesarza Shomu aby nauczać buddyzmu.
W sali Mieido, w głębi ogrodu znajduje się posąg mnicha będący najstarszą lakowaną rzeźba w Japonii.
Do Kondo, głównego pawilonu, uznanego za skarb narodowy, prowadzi kolumnada złożona z 8 filarów. We wnętrzu znajduje się posąg z suchej laki przedstawiający Buddę Yakushiego Nyoraia, Buddę Rushana i bostatsu Senju Kannon.
Najciekawszym obiektem jest 5,5 m wysokości posąg bogini Senju Kannon.



Yakushi-ji temple Nara cz. VII




       Świątynia wybudowana na rozkaz cesarza Temmu w nadzieji na przywrócenie zdrowia jego żonie. Wiara cesarza została nagrodzona, gdyż cesarzowa przeżyła swego męża o kilka lat.
Jedynym oryginalnym elementem tej świątyni jest słynna trój-kondygnacyjna pagoda, arcydzieło architektury poświęcone Buddzie Uzdrowicielowi.
Pagoda z 730 roku pozornie ma sześć kondygnacji, ale trzy dachy dodano sztucznie  między piętrami, co sprawia, że wydaje się smuklejsza.
      Yakushi-ji jest jedną z najstarszych i najbardziej czczonych świątyń w mieście. Poważnie uszkodzona w pożarach w 973 roku, potem w 1528 roku została całkowicie odbudowana.
Więcej zdjęć...

Jokyoji Temple Nara cz VI

    Świątynia buddyjska, położona w centrum Nary. Należy do sekty Jodo-Shinshu. Założona w XIII wieku.
Jodo Shinsu jest szkołą buddyzmu Mahajamy, jedną z tradycji Czystej Krainy. Założycielem jest Shinran Shonin, żyjący w Japonii na przełomie XII-XIII wieku.
Podstawową praktyką Szkół Czystej Krainy jest praktyka Imienia Buddy (Amitabhy) -Nembutsu, przekazana przez Buddę Siakjamuniego. Według  Sutr Nembatsu pozwala skorzystać z zasług Buddy Amidy i odrodzić się w Jego Krainie, gdzie w idealnych warunkach można już bez przeszkód osiągnąć stan Buddy. Według Shinrana, Czysta Kraina nie jest miejscem, do którego można dostać się po śmierci, ale jest stanem umysłu osiągalnym za życia.