AIDAprima - próby morskie
Pływające miasto, długość pokładu 300 metrów, pojemność brutto 124500 ton.
Statek budowany jest dla niemieckiego armatora Aida Cruises.
AIDAprima nie będzie jedynym wycieczkowcem operatora. Obecnie pływa dziesięć jednostek a dojdą jeszcze cztery. Motywem przewodnim statków Aida jest zewnętrzne wzornictwo, przedstawiające duże kobiece usta oraz zalotne spojrzenie inspirowane okiem Horusa.
W swój dziewiczy rejs statek wypłynie prawdopodobnie pod koniec lutego br do Hamburga. Pierwsi pasażerowie 30 kwietnia odbędą podróż na trasie Hamburg Rotterdam.
Obecnie budowa trwa w stoczni Mitsubishi Heavy Industries w Nagasaki.
Na 16 pokładach będzie 1643 kabin dla 3300 pasażerów i 900 członków załogi. 14 typów kabin, 13 restauracji, 18 barów, kluby nocne, jacuzzi, sauny, 3 poziomowy teatr. Podczas rejsu będzie można korzystać z biblioteki, kasyna, spa, basenów, aquaparku, kin, boisk sportowych. Niezwykłą cechą statku jest odporna na pogodę przezroczysta membrana UV nad Aida Beach Club. Membrana w kształcie kopuły jest prawie niewidoczna dla pasażerów, co pozwala w pełni zrelaksować się na pokładowej plaży pod palmami. Beach club podzielony będzie na cztery sektory, tzw cztery żywioły - woda, powietrze, ogień i ziemia.
AIDAprima, to statek budowany w najnowocześniejszej technologi. Poprzez specjalne filtry emisja pyłów, tlenków azotu i siarki zmniejszy się o 90%. Nowy system spowoduje, że statek prawie będzie "unosił się "w powietrzu, będą zmniejszone opory tarcia w wodzie. Oprócz tego, AIDAprima będzie statkiem, w którym będzie możliwość uruchomienia silników na olej opałowy jak i na gaz płynny.
Statek zostanie przekazany armatorowi z opóźnieniem. Innowacyjny projekt oraz wielkość statku spowodowała opóźnienie.
Więcej zdjęć...