środa, 26 listopada 2014

Donghwasa Temple

    Świątynia położona na terenie parku Palgongsan.
Na jednym ze szczytów znajduje się Gatbawi-statua Buddy. Nazwa Gatbawi pochodzi od dwóch słów w języku koreańskim: "bawi", czyli kamień, skała oraz "gat", czyli tradycyjny kapelusz koreański. Statua ma ok 4 metrów wysokości. Pielgrzymi przynoszą prośby o wyzdrowienie, gdyż Budda posiada podobno zdolności lecznicze.
Świątynia Donghwasa została zbudowana przez mnicha Geuk-dol w 493r pod nazwą Yugasa. Nazwa świątyni związana jest z legendą. Gdy mnich Simju prowadził prace związane z przebudową świątyni w roku 832 zauważył, iż pomimo panującej zimy kwitnie drzewo paulownia coreana, najszybciej rosnące drzewo na świecie, wytwarzające kwiaty podobne do naparstnicy. Mnich uznał to za znak i zmienił nazwę z Yugasa na Donhwasa - świątynia kwiatu Paulownia.
Inna legenda opowiada o tym, że topografia świątyni przypomina kształtem Feniksa a sam ptak mieszkał na terenie świątyni. Jeden z budynków świątyni nosi nazwę Bongseo-ru, co oznacza miejsce gdzie mieszka Feniks. W połowie schodów do tego pawilonu jest skała, która jest uważana za ogon Feniksa a trzy owalne kamienie to jaja ptaka.
Do Donghwasy należy wiele maleńkich świątynek położonych w okolicznych lasach.
Geumdangam - pustelnia położona po prawej stronie głównej świątyni z dwoma kamiennymi pagodami z okresu Silla.
Biroam -pawilon, tuż obok wejścia do biura pochodzi z czasów Silla.
Budoam z 1658 r., Naewon-am z 1626 r. i Yangjin-am to pawilony przeznaczone wyłącznie dla mniszek.
Yaksoo-am -położony 700 metrów od mostku, nazwa pochodzi od wód leczniczych występujących na tych terenach.
     Najnowsza część świątyni pochodzi z 1980r. Jest to dar ówczesnego Prezydenta Korei, poświęcony zjednoczeniu obu Korei.

Więcej zdjęć...

CSCL Globe

      Uroczysty chrzest największego kontenerowca na świecie odbył się w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan. Jednostka o nazwie CSCL Globe i pojemności 19000Teu (400m długość  i 58,6 m szerokość ) została ochrzczona w ubiegły wtorek przez panią He Li Jun, żonę Xu Li Ronga prezesa China Shipping Group, grupy w skład której wchodzi armator statku China Shiping Container Lines.
CSCL Globe w chwili obecnej skierowany został do obsługi połączenia Azja- Europa.
      Stocznia Hyundai Heavy Industries wybuduje jeszcze cztery takie same statki. Kontenerowce miały mieć pojemność 18400 TEU, jednak ostatecznie projekt został zmieniony i statki mają pojemność  19000 TEU.
      W czerwcu 2013 r. miano największego kontenerowca na świecie nosił Maersk Mc-Kinney Moller o pojemności 18340 TEU, wcześniej w 2012 r. CMA CMG Marco o pojemności 16200 TEU, obecnie największym kontenerowcem na świecie jest CSCL Globe.


Więcej zdjęć...